/

Testimoniale parteneri Orange Educational Program

Către Testimoniale absolvenți

Invitația de a participa ca lector din partea Ericsson România la Orange Educational Program, dedicat studenților masteranzi, a fost deopotrivă o surpriză extrem de placută și o experiență extrem de agreabilă.
Momentele în care am putut urmări pe viu expresia fețelor surprinse ale viitorilor masteranzi în domeniul telecomunicațiilor la aflarea unor beneficii și utilizări actuale și viitoare ale soluțiilor de IT și telecomunicații în diverse industrii și domenii de activitate, poate mai greu de imaginat, au fost pentru mine o confirmare extrem de convingătoare că ne aflăm într-o industrie în continuă transformare și care are încă un rol cheie pentru societate.
Mulțumesc Orange România pentru oportunitate și sper să continuăm colaborarea în astfel de inițiative.

  • Răzvan Pârvu – Ericsson (2014)

În calitate de reprezentat Nexans, îmbrățișez ideea Orange de a organiza programul educational de pregătire a viitorilor specialiști telecom "Orange Educational Program". Faptul că am avut ocazia să împărtășim studenților bursieri OEP o mică parte din experiența noastră acumulată de-a lungul anilor, ne-a bucurat foarte mult, iar ceea ce ne-a impresionat în mod deosebit a fost implicarea studenților pe întreaga durată a cursurilor susținute. Un alt aspect pe care trebuie să îl menționez îl reprezintă organizarea impecabilă, acest factor neputând duce decât la rezultate impecabile. Aș recomanda cât mai multor studenți să fie parte integrată a acestui proiect, deoarece vor avea numai de câștigat.

  • Bogdan Hebean, Business Development Manager Eastern Europe - Nexans Group

În calitate de reprezentat Nexans, îmbrățișez ideea Orange de a organiza programul educational de pregătire a viitorilor specialiști telecom "Orange Educational Program". Faptul că am avut ocazia să împărtășim studenților bursieri OEP o mică parte din experiența noastră acumulată de-a lungul anilor, ne-a bucurat foarte mult, iar ceea ce ne-a impresionat în mod deosebit a fost implicarea studenților pe întreaga durată a cursurilor susținute. Un alt aspect pe care trebuie să îl menționez îl reprezintă organizarea impecabilă, acest factor neputând duce decât la rezultate impecabile. Aș recomanda cât mai multor studenți să fie parte integrată a acestui proiect, deoarece vor avea numai de câștigat.

  • Bogdan Hebean, Business Development Manager Eastern Europe - Nexans Group

Microcursul de introducere în Economia telecomunicațiilor, o versiune mult scurtată a cursului “Piața telecomunicațiilor. Reglementări europene și internaționale” pe care îl țin studenților ETTI, își propune să prezinte cealaltă fațetă a telecomunicațiilor - afacerea. Un astfel de curs este o provocare ținând seama de auditoriu - studenți în ultimul an cu rezultate deosebit de bune, elita studenților, selectați pentru Orange Educational Program, un program de pregătire de un an, eminamente tehnic, care să-i familiarizeze pe aceștia cu tehnologia folosită de un operator de telefonie mobilă și sa-i pregătească pentru a face față întro astfel de organizație. Programul se vrea a particulariza și a se concentra pe aspecte pe care facultatea încă nu le cuprinde în programă. Programul ar mai trebui să producă o schimbare de mentalitate pentru adaptarea studenților la o anumită cultură organizațională.

De ce un astfel de curs? Pentru că telecomunicațiile sunt și o afacere, desfășurată pe o piață unde tehnologiile, serviciile și produsele dau examen zilnic și numai cele care se consituie în afaceri lucrative supraviețuiesc. Studeții au astfel o explicație de ce unele tehnologii dispar în lupta cu altele (CDMA dispare în lupta cu familia GSM/UMTS/LTE), de ce unele servicii sunt înlocuite de altele (telefonia fixă de către cea mobilă), de ce ciclul de viață al unui produs, serviciu sau tehnologie s-a accelerat în ultimii ani și ce au în comun toate acestea - venituri, cheltuieli, profit, adică afacerea. Și că toate aceste se produc pe piață, locul, uneori virtual, unde cererea se întâlnește cu oferta de produse, servicii și tehnologii.
Peisajul este conturat de principalii actori ai pieței: cumpărătorii - utilizatorii serviciilor, produselor și tehnologiilor, cei care dau verdictul în lupta de pe piață cumpărând un produs sau altul, operatorii de telecomunicații, care concurează oferind servicii, produse, tehnologii, fabricanții de echipamente fără de care progresul tehnic nu ar fi posibil și autoritățile, arbitrii acestei competiții. Și bineînțeles contextul macroeconomic (național și internațional) în care acestă industrie activează și de care depind deciziile participanților.

De ce ar trebui să știe toate acestea un viitor inginer de telecomunicații? Pentru a cunoaște cum este structurată o orgnizație în care ar putea lucra. Pentru că cei care vor lucra în echipe mixte de vânzări vor trebui să facă și evaluri de natură economică. Pentru că unii dintre ei, mai devreme sau mai târziu, vor ocupa poziții de conducere unde deciziile trebuie fundamentate, de cele mai multe ori, economic.
Studenții pot înțelege prin exemplele de pe piața noastră că rețeta sucesului pentru a ajunge într-o funcție de conducere înseamnă de cele mai multe ori completarea cunoștiințelor economice printr-un curs de ‘Master of Business Administration’, care le poate da înțelegerea economică a telecomunciațiilor.
Astfel, microcursul își propune să fie o călauză pentru cariera viitoare a viitorilor ingineri de telecomunicații.
Dat fiind auditoriul eminamente tehnic, microcursul a trebuit să fie mult mai interactiv decât cursul pe care îl țin studenților de la master, invitând cursanții să dezbată unele situații, să-și spună opinia asupra unor cazuri, să explice ce s-a întâmplat sau ce se poate întâmpla. Discuțiile sau dezbaterile din cele numai 8 ore acordate microcursului pot fi un semn al interesului față de aspectul economic al telecomunicațiilor, față de afacere.

Microcursul se vrea și o atenționare sau o pregătire pentru cursul “Piața telecomunicațiilor. Reglementări europene și internaționale”, pe care acești studenți îl pot urma în anul II de master. Cursul a beneficiat de condițiile excelente asigurate de Orange Educational Program, o sală de curs bine echipată, creând un cadru propice discuțiilor și anticipând, poate, condițiile pe care studenții le-ar putea avea ca viitori angajați Orange.

  • Nicolae Oacă, PhD, MBA (2013)

Implicarea în Orange Educational Program a fost pentru Cisco o foarte bună ocazie de a îmbina activitatea de training tehnic din perspectiva academiilor Cisco cu o puternică componentă practică focusată pe nevoile operatorilor mobili. Evoluția agresivă a cerințelor de conectivitate mobilă a persoanelor, dar și a ‘lucrurilor’, este o oportunitate pe care Cisco o adresează în colaborarea sa cu cei mai mari operatori mobili din lume, din care Orange face parte ca parte a strategiei “The Internet of Everything".

  • Ovidiu Nechină - CISCO

Fiind un împătimit al telecomunicațiilor, mi-am început cariera profesională activând primii 5 ani în cadrul departamentului comercial al Motorola, următorii 10 ani am făcut parte din echipa de start-up și apoi de vânzări a Orange, ulterior revenind în industria producătorilor de tehnologie pentru operatori, mai exact la ZTE Corporation.

Considerând ca în spatele evoluției fiecărui angajat trebuie să stea multe ore de pregătire profesională, am răspuns pozitiv atunci când o echipă dinamică și cu multă experiență de la Orange România ne-a propus să formăm tinerii studenți din cadrul Facultății de Telecomunicații din București. Pe parcursul câtorva luni, ingineri și manageri din cadrul Orange și ZTE le-au oferit acestora o binemeritată și interactivă lecție de operare a rețelelor de telecomunicații atât într-un cadru de laborator, cât și unul real, abordând diverse teme definite de tehnologii ca NG-HLR, principii de funcționare a LTE, VAS ori MMSC.
Participând la sesiunea de deschidere a cursurilor oferite în parteneriat cu Orange România, am fost plăcut surprins atât de numărul mare de studenți, cât și de abordările punctuale pe care aceștia nu au ezitat să le înscrie pe agenda operatorului, dar și pe cea a producătorului de sisteme.

În numele corporației ZTE doresc să mulțumesc tuturor absolvenților cursurilor interactive organizate de către Orange România și ZTE pentru dăruirea cu care au înțeles să participe, pentru entuziasmul caracteristic noului val de specialiști și totodată să apreciez nivelul ridicat de cunoștințe cu care vor păși în curând în marile centre de operațiuni, servicii sau management. Nu în ultimul rând doresc a le mulțumi foștilor colegi din Orange România, managementului operatorului cât și experților din cadrul ZTE România pentru inițiativa cognitiv-pedagogică și totodată pentru organizarea ireproșabilă a cursurilor dedicate noilor specialiști ai industriei de telecomunicații.”

  • Lorian Vintilă, Chief Marketing Officer – ZTE CEE

Categorii